Dates i horari (un dimarts de cada mes de 18h a 21h)
7 sessions/ 7 mesos:
Octubre: Dimarts 29
Novembre: Dimarts 19
Desembre: Dimarts 10
Gener: Dimarts 28
Febrer: Dimarts 25
Març: Dimarts 11
Abril: Dimarts 22
Màxim 10 participants
Preu: 350 €
Informació: nigredoteatro@gmail.com +34 649 31 72 17
Inscripció: info@daualsecartsesceniques.cat
Taller de dramatúrgia 2024/2025 impartit per Albert Tola i Rodrigo García Olza
Taller per escriptorxs, dramaturgxs i altres professionals de les arts escèniques.
Taller mensual presencial per a acabar i afinar una obra
El teatre serveix per a posar-li un temple a la imaginació.
Alexander Kluge
Com plantejar una obra de manera dramàtica d'entrada? Com afinar-la i corregir-la, verificant si el plantejament era teatral? Quines idees són teatrals i quines no? Què defineix la teatralitat d'una idea dramàtica? Com plantejar una obra i com no plantejar-la? Com corregir-la sense fer-la malbé? Com afinar-la i com no afinar-la? Molt sovint escrivim i omplim pàgines i pàgines sense assolir un àmbit realment teatral, perquè el plantejament trontolla d'entrada.
Al llarg d'un taller amb una sessió mensual perquè hi hagi temps d'escriure d'un mes a un altre, amb un màxim de deu autorxs, en aquest taller cada participant treballarà com pensar un plantejament d'una obra de manera dramàtica de base, com pensar l'obra en termes de juxtaposició teatral, o, si l'obra ja està escrita, com revisar el seu plantejament i com encaminar la peça cap a la seva afinació. Avançant en constel·lació, aprendrem dels plantejaments dels uns i els altres, tot entrenant la mirada entorn a què és teatral des del punt de vista de les forces en fricció, els conflictes, les imatges obligatòries, les escenes obligatòries i els canvis durant l'obra.
En finalitzar el taller, col·laborarem amb actrius i actors per a llegir els textos.
Probablement podem construir una obra amb tot menys sense tensió. No obstant això, la manera com establim aquesta tensió pot ser menys cartesiàna del que sembla d'entrada. Aquí s'obre un espai d'innovació, on no tractem de respondre preguntes sobre les preocupacions que ens porten a escriure, sinó de sembrar les preguntes de manera fructífera dins del text. NIGREDO, entrenada a concebre peces en diàleg, planteja aquest taller com a extensió de la seva metodologia, amb la combinació d'Albert Tola com a autor i de Rodrigo García Olza com dramaturgista, director i actor-lector dels textos que sorgeixin durant el procés.
A més de les seves peces escèniques, NIGREDO realitza tallers d'escriptura i de dramatúrgia actoral. Els seus últims i més destacats van ser En un lloc remot i voluntaramente indeterminat, a la Sala Beckett, De nit totes les pells són blaves, poema audiovisual a deu veus sorgit d'un taller internacional d'escriptura cleptòmana-contaminant per al Tantarantana i el Festival Grec 2020 de Barcelona, i Laguna memoria, llargmetratge experimental amb el suport de Iberescena realitzat amb el mateix equip creatiu.
Disponibilitat
Finançat per:
Col·laboradors: